Customer Service

Customer Service

To be able to serve more than two million customers in six different countries and deliver flawless customer service, the service standards must be top-notch! That's exactly what our fantastic Customer Service team does. They work relentlessly to help our consumers with everything from product enquiries, invoice questions, returns and complaints. Via the different communication means such as telephone, email, chat, and social media our Customer Service Department maintains the relationships with our consumers on a day-to-day basis.

Our vacancies

See below for our vacancies within the department. Applications may close before the deadline, so please apply early to avoid disappointment.

Job title
Location
Apply by
Job title: Quality Agent Kundservice
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-06-20

Är du en kommunikativ, kvalitetsmedveten och erfaren stjärna när det kommer till kundservice? Då är det dig vi letar efter för att bli vår nästa Quality Agent på kundserviceavdelningen!

Som Quality Agent är du den ultimata servicemästaren, redo att säkerställa att våra kunder får en service som är helt oemotståndlig! Du är också vår kunskapsguru, alltid redo att dela med dig av den bästa expertisen till dina kollegor och garantera att deras arbete når enastående kvalitet. Din uppgift är att vara en coach, mentor och inspiratör för kundserviceteamet. Du ser till att de når sina mål och att de strävar efter kundens fulla tillfredsställelse. Tillsammans svetsar ni ihop era krafter för att leverera service i världsklass och sätta avtryck i kundvärlden. Ni är ett team, ett kvalitetsdrivet dream team!

I rollen som Quality Agent kommer du inte bara samarbeta tätt med andra stjärnor i teamet utan också med våra ledare och andra enheter för att ständigt utveckla vår verksamhet. Vi strävar alltid efter att göra det lättare för barnfamiljer att få den service de förtjänar, och du är en nyckelfaktor i den processen. Så om du är redo att ta dig an nya utmaningar och vara en del av ett fantastiskt team som brinner för kvalitet och service, då är det dig vi vill ha med oss på vår resa mot stjärnorna!

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Arbetsuppgifter Quality Agent:

  • Daglig kundkontakt med kunder för att upprätthålla spetskompetens i flöden
  • Stötta, motivera och coacha kollegor i teamet och på enheten
  • Hålla i interna utbildningar och workshops samt bidra till bra och uppdaterat utbildningsmaterial
  • Löpande hålla coachningssamtal
  • Följer upp data och statistik för att säkerställa att teamet och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot
  • verksamhetens mål
  • Initiera och driva projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice
  • Ha ett nära samarbete med övriga Quality Agents, 2nd Line, Teamleaders och Customer Service Area Managers
  • Administrativa uppgifter kring personal, t.ex. schemaläggning, utbildningsplanering
  • Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samarbeten
  • Agera som förebild i alla lägen och arbeta värderingsstyrt efter Jollyroom värderingar

Vi tror att du har följande bakgrund:

  • Minst 1,5 - 2 års erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst, gärna inom callcenter eller e-handel
  • Förmågan att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift
  • Stor systemvana och är mästare på Excel
  • Erfarenhet av att coacha

Personlighetsmässigt tror vi att du är kommunikativ, kvalitetsmedveten, prestigelös och lösningsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö och på en arbetsplats med ständigt utvecklingsfokus. Du är självständig i arbetet och har lätt för att fatta beslut som är för verksamhetens bästa.

Meriterande:

  • Erfarenhet av att arbeta med SAP eller Freshdesk
  • Goda språkliga kunskaper i norska, danska, eller finska i både tal och skrift

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
  • Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
  • Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
  • Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Upplägg och praktisk information:

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
  • Arbetstider: måndag - fredag, kl. 08:00 - 17:00
  • Placering: Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111
  • Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via epost; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Location: Göteborg
Apply by: 2024-05-30

Vi letar efter våra nästa stjärnor till det norska kundserviceteamet! 

Vårt mål är att göra livet lättare för barnfamiljer, och hur gör vi det? Genom att ha ett starkt fokus på kundservice och att prioritera vår viktigaste tillgång: KUNDEN! Glada medarbetare som levererar enastående service är nyckeln till att nå våra mål. Vi satsar stort och planerar att expandera vårt redan fantastiska team här på plats i Göteborg för att erbjuda den ultimata kundupplevelsen. 

Vårt kundtjänst team består av personer med olika arbetslivserfarenheter, men en gemensam nämnare är att alla har erfarenhet av att arbeta med kundservice på olika sätt. De är målinriktade, serviceorienterade och tar initiativ. För oss är det viktigt att du delar liknande erfarenheter och egenskaper. Detta ger oss möjlighet att leverera den bästa servicen inom branschen till våra kunder. Känner du igen dig i beskrivningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Som Customer Service Agent har du följande arbetsuppgifter:
- Leverera utomordentlig kundsupport och lösa frågor på ett effektivt sätt via telefon, e-post, sociala medier och chatt för våra norska & svenska kunder
- Skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom att lyssna, förstå och erbjuda skräddarsydda lösningar
- Samarbeta med teamet för att säkerställa att varje kundinteraktion är en positiv och smidig upplevelse
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen

Vi tror att du har följande bakgrund:

- Flytande kunskaper i både skrift och tal i svenska, gärna även norska
- God kommunikationsförmåga på engelska
- Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice, eventuell som butikssäljare
- Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Praktisk information och upplägg
- Start: Omgående eller enligt ÖK
- Omfattning: Heltid, 40 h/veckan (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17
- Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ 

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid 

 

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Finsktalande Kundserviceagent
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-05-30

Haluatko olla mukana helpottamassa lapsiperheiden arkea? Täällä Göteborgissa, vahvalla keskittymisellä asiakaspalveluun ja intohimolla asiakkaitamme kohtaan, asetamme standardin erinomaiselle palvelulle!

Loistavat työntekijämme ovat avain menestykseemme ja erinomaisen palvelun tarjoamiseen. Laajennamme jo fantastista tiimiämme tarjotaksemme asiakkaillemme parhaan mahdollisen kokemuksen. Haluatko olla mukana luomassa taikaa paikan päällä?

Suomen tiimimme omaa monipuolista kokemusta, mutta kaikki jakavat intohimon palvelua kohtaan ja ottavat aloitteen omiin käsiinsä. Etsimme sinua, joka jaat intohimomme ja halumme tarjota alamme parasta asiakaspalvelua. Tunnetko vetoa tähän? Lähetä hakemuksesi jo tänään ja liity voittavaan joukkoomme!

We work together, we are brave and we create value for the customer – haluatko olla mukana toteuttamassa Jollyroomin tärkeintä tavoitetta: tehdä lapsiperheiden elämästä helpompaa?

Som Customer Service Agent har du följande arbetsuppgifter:
- Leverera utomordentlig kundsupport och lösa frågor på ett effektivt sätt via telefon, e-post, sociala medier och chatt på finska (och svenska)
- Skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom att lyssna, förstå och erbjuda skräddarsydda lösningar
- Samarbeta med teamet för att säkerställa att varje kundinteraktion är en positiv och smidig upplevelse
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen

Vi tror att du har följande bakgrund:

- Flytande kunskaper i både skrift och tal i finska
- Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice, eventuell som butikssäljare
- God kommunikationsförmåga på svenska eller/och engelska
- Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem

 Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Praktisk information och upplägg
- Start: Omgående eller enligt ÖK
- Omfattning: Heltid (40 h/ vecka, 6 månader provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17
- Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ 

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid 

 

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Dansktalande Kundserviceagent
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-05-31

Taler du flydende dansk? Fantastiskt, læs videre med det samme!

Vårt syfte är att underlätta livet för barnfamiljen och hur gör vi det? Jo, genom att ha en solid styrka på Kundservice och satsa på det viktigaste vi har: KUNDEN!

Glada medarbetare som ger enastående service till våra kunder är nyckeln till att uppnå vårt mål. Vi satsar stort och planerar att expandera vårt redan fantastiska team här på platsen i Göteborg för att erbjuda den ultimata kundupplevelsen. Var med oss! Vårt danska team består för närvarande av individer med olika arbetslivserfarenheter, men en gemensam nämnare är att de alla har erfarenhet av att arbeta med kundservice på olika sätt. De är målinriktade, serviceorienterade och tar initiativ. För oss är det viktigt att du delar liknande erfarenheter och egenskaper. Detta ger oss möjlighet att leverera den bästa servicen inom branschen till våra kunder. Känner du igen dig i den här beskrivningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Som Customer Service Agent har du följande arbetsuppgifter:
- Leverera utomordentlig kundsupport och lösa frågor på ett effektivt sätt via telefon, e-post, sociala medier och chatt på danska (och svenska)
- Skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom att lyssna, förstå och erbjuda skräddarsydda lösningar
- Samarbeta med teamet för att säkerställa att varje kundinteraktion är en positiv och smidig upplevelse
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen

Vi tror att du har följande bakgrund:

- Flytande kunskaper i både skrift och tal i danska
- Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice, eventuell som butikssäljare
- Meriterande med kunskaper i svenska men inget krav
- God kommunikationsförmåga på engelska
- Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem

 Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym och på sikt restaurang. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Praktisk information och upplägg
- Start: Omgående eller enlikt ÖK
- Omfattning: Heltid (40 h/ vecka, 6 månader provanställning tillämpas) eller deltid (visstidsanställning baserat på behov, i dagsläget cirka 2-3 dagar/ vecka,  under högsäsongen finns möjlighet att jobba mer)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17
- Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ 

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid 

 

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Meet some of our employees

Follow us on Social Media!