Marketing

To be able to maintain Jollyroom's position as being the biggest online children's and baby retailer in the Nordics and to at the same time expand into additional European countries, it is paramount that customers have a close relationship with the brand. Jollyroom's Marketing Department and its various sub-departments - SEO/SEM/CRM, Content, Digital Design, Social Media & Influencer Marketing, and Photo – work relentlessly to promote our products, expertise, and presence to both current and future customers. Through, among other things, search engine optimization, social media, our website and different print materials, the Marketing Department focuses on to make Jollyroom the obvious choice in the everyday life of families with children and to become the leading children and baby store in Europe!

Our vacancies

See below for our vacancies within the department. Applications may close before the deadline, so please apply early to avoid disappointment.

Job title
Location
Apply by
Job title: Digital Engagement Coordinator
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2025-02-27

Digital Engagement Coordinator – En helt ny roll hos oss på Jollyroom!

Är du en energifylld, kameravana och säljentusiast som älskar att prata och nå ut till människor? Vill du vara med och forma en helt ny roll där du får möjlighet att skapa och leda fantastiska live shopping-event och samarbeta med influencers? Då är detta rollen för dig!

Som Digital Engagement Coordinator kommer du ha en unik möjlighet att tillsammans med oss på Jollyroom utveckla denna roll från grunden. Vi söker dig som kan tala flytande norska, danska, finska eller tyska och som drivs av att engagera och inspirera våra kunder genom digitala kanaler. Hos oss får du chansen att använda din kreativitet och passion för marknadsföring varje dag.

Gillar du att stå i rampljuset, älskar försäljning och har massor av energi? Sök direkt idag! Tipps - varför inte kick-starta karriären hos oss med ett video-CV eller en video hälsning? 

Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:

  • Ta hand om och leda live shopping-evenemang där du får glänsa framför kameran!
  • Skapa och genomföra digital marknadsföringsstrategier som driver försäljning och engagemang.
  • Organisera fantastiska event tillsammans med influencers (resor förekommer).
  • Bygga relationer och samarbeten som gynnar både Jollyroom och influencern.
  • Arbeta nära vårt kreativa team för att ta våra kampanjer till nästa nivå.
  • Analysera resultat och siffror kopplat till kampanjer.

Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers som trivs med att jobba mot högt uppsatta mål i en föränderlig miljö. Vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål, utmana oss och utvecklas. Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi söker dig som:

  • Har vidareutbildat dig inom marknadsföring, försäljning, kommunikation eller liknande.
  • Är en idéspruta som kan omvandla koncept till kampanjer.
  • Älska att sälja och inspirera våra kunder i realtid.
  • Känna dig bekväm med att prata och interagera på ett entusiasmerande sätt.
  • Sprida din energi till hela vår gemenskap.
  • Har ett glödande intresse för influencer marketing, live-shopping och gärna även barn- och babyproduktsvärlden
  • Tala flytande norska, danska, finska eller tyska och nå ut till internationella marknader.

Vi ser fram emot att få in en ny kollega som är redo att ta sig an nya utmaningar och vara en del av vårt engagerade team!

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Friskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Start: Snarast möjligt
Omfattning:
Heltid tillsvidare (startar med 6 månaders provanställning)
Placering:
Göteborg, Sörredsvägen 111
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Content Producer, 70%
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2025-01-31

Content Producer, 70%

Är du en passionerad, kreativ och effektiv skribent som strävar efter att leverera produkttexter av högsta kvalitet? Perfekt! Som Content Producer spelar du en avgörande roll i att skapa tydliga och inspirerande texter som inte bara engagerar våra kunder utan också påverkar deras köpbeslut. Din insats är central för att uppfylla vårt övergripande syfte - att göra livet enklare för barnfamiljer.

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Vilka arbetsuppgifter innefattar tjänsten?
Jollyrooms produkttexter anpassas och förbättras av våra fantastiska Content Producers. Teamet arbetar aktivt för att ge kunden ett tryggt och träffsäkert beslutsunderlag i köpprocessen. Som Content Producer hos oss på Jollyroom:

- Uppdaterar du befintliga produktbeskrivningar och titlar
- Berikar du produktsortimentet med informationstaggar och bilder
- Arbetar du aktivt med sökordsoptimering, SEO
- Får du arbeta med kreativt skrivande som följer våra riktlinjer
- Är du delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor
- Arbeta med maskininlärning och AI-lösningar för textproduktion
- Skapa och utveckla nya prompts för att förbättra textens kvalitet och relevans
- Ansvara för skapande av kampanjer och rabattkoder
- Är tillsammans med ett inköpsteam ansvarig för att driva, utveckla och optimera kategori- och varumärkessidor.

Vilken profil söker vi?
- Mycket goda skriv- och språkkunskaper i svenska och engelska
- Snabb på tangenterna och självgående i Officepaketet, främst Excel och Word
- Meriterande med kunskap i bildredigeringsprogram
- Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva
- God kommunikationsförmåga och positiv inställning till förändring 
- Teknisk erfarenhet och att kunna samarbeta med andra avdelningar
- Tidigare erfarenhet av att arbetat med CMS system är meriterande

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har tidigare tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Start:  Omgående
Omfattning:
Deltid, 70%
Placering:
Göteborg, Sörredsvägen 111
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Social Media Manager
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2025-02-14

Social Media Manager till e-handelsbolaget Jollyroom
Är du en kreativ, driven och snabbfotad person som letar efter nästa steg i karriären? Då kan vi ha rollen för dig! Vi söker en hands-on Social Media Manager som brinner för att skapa engagerande innehåll och driva samarbeten mellan avdelningar för att ta våra sociala medier till nästa nivå. Som Social Media Manager hos oss på Jollyroom blir du en del av vår marknadsavdelning och rapporterar direkt till vår CMO. Här arbetar du i en kreativ och dynamisk miljö där initiativtagande och mod att testa nytt inte bara uppmuntras – det är en del av vårt arbetssätt. 

Information om tjänsten
Som vår Social Media Manager är du hjärtat och hjärnan som jobbar med våra sociala medier. I rollen kommer du inte bara att skapa och underhålla våra kanaler med fantastiskt kul och relaterbart innehåll, utan också leda arbetet med att utforska nya idéer och trender. Hos oss är det inte bara tillåtet att tänja på gränserna - det är uppmuntrat. En av våra värderingar är Be Brave och det är en egenskap du behöver besitta för denna roll (mer om det lite längre ner).

Arbetsuppgifter:
Här skulle det kunna stå "Sociala medier punkt". Men vi behöver såklart beskriva ytterligare. Dina arbetsuppgifter kopplat till ditt ansvarsområde är att komma på nya idéer, utföra dessa och sedan följa upp utfallet för att se vad vi ska fortsätta med och vad vi kan lägga på hyllan. Du kommer på sikt ha ett ”eget” team med dig på resan, men till en start är det du som både håller i SoMe-agendan och utför insatserna med hjälp av handplockade studerande som utför sin LIA/praktik. För att summera:

  • Uppdatera våra sociala kanaler med spännande, nytt och fräscht innehåll med målsättningen att följarantalet och engagemanget ska växa rekordsnabbt på våra 6 marknader
  • Komma på nya sätt att öka engagemang och räckvidd
  • Samarbeta med olika avdelningar internt för att lyfta rätt innehåll i rätt tid
  • Konkurrensanalys och målgruppsanalys
  • Följa upp utfall för att veta vad vi gör bra och vad som kan bli bättre
  • Handledaransvar för de som genomför LIA/praktik.
  • Samarbeta nära vårt influenser-team för att utveckla kreativa koncept.
  • Aktivt delta i och utveckla koncept för liveshopping.

Kvalifikationer:
Personligen tror vi som sagt att du är modig. Modig nog för att; kunna utmana status quo, driva genom nya sätt att arbeta och framför allt modig nog för att våga göra fel och lära oss av det. Du är högst troligt en passionerad lagspelare som gillar att samarbeta med olika Jollyroomare på olika avdelningar. Sen måste du självklart ha ett brinnande intresse för att arbeta fulltid med sociala medier, men har du läst så här långt förutsätter vi att så är fallet.

  • Utbildning inom relevant område så som digital marknadsföring, kommunikation etc.
  • Några års erfarenhet av att leda arbete inom digital marknadsföring, projekt och gärna LIA/praktik-studerande
  • Erfarenhet av att skapa innehåll för sociala kanaler
  • Grundläggande kompetens inom Photoshop eller annat bildredigeringsprogram
  • Flytande kunskaper, skriftligt och muntligt, i svenska och engelska
  • Erfarenhet av koordinering och planering

Det är meriterande att tidigare ha erfarenhet från tillväxtbolag med höga målsättningar och ambitioner.

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Friskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Start: Snarast möjligt
Omfattning:
Heltid tillsvidare (startar med 6 månaders provanställning)
Placering:
Göteborg, Sörredsvägen 111
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: CRM Specialist
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2025-01-23

Sporras du av resultat och vill vara med på resan med att utmana barn och babybranschen på en internationell nivå?

Information om tjänsten
I rollen som CRM Specialist på Jollyroom kommer du att vara hjärnan bakom vårt CRM-system och ha ansvaret för att säkerställa att varje interaktion med våra kunder är meningsfull och gynnsam för både försäljning och lojalitet. Du blir den kreativa kraften som formar våra kommunikationsprocesser, där fokus ligger på att öka relevansen i vår kommunikation och våra kunders lojalitet.

Din roll sträcker sig från urval till genomförande, och du blir en nyckelperson i att säkerställa att våra kunddatabaser samspelar sömlöst. Du kommer att vara den interna rösten som ställer krav för att skapa förutsättningar för att utveckla hur vi kommunicerar med våra kunder. Här är automatisering och segmentering nyckelord för att effektivisera våra kommunikationsflöden.

Club Jollyroom
Har du inte hört talas om vår kundklubb - Club Jollyroom? Det är Jollyrooms gamifierade lojalitetsprogram där du som CRM Specialist spelar en nyckelroll i att utveckla och stärka medlemskapets värde. Du kommer att arbeta för att locka fler engagerade medlemmar och skapa en attraktiv och givande kundupplevelse. I din roll bidrar du till att förbättra arbetsflöden och driva initiativ som ökar lojaliteten bland våra kunder.

Andra ansvarsområden som CRM Specialist

  • Ansvarig för att öka engagemanget och lojaliteten bland medlemmarna, med den globala lojalitets- och CRM-strategin som grund.
  • Samordna alla aktiviteter som rör lojalitetsprogrammet – Club Jollyroom
  • Bygga och testa olika typer av kommunikationsflöden, tex automatiserade utskick.
  • Säkerställa att CRM- strategins initiativ har rätt prioritering och att planeringen följer plan.
  • Utveckla strategin vid behov för att följa organisationens övergripande affärsmål.
  • Utföra regelbundna datarevisioner och rensningar för att förbättra dataintegriteten.
  • Effektivisera processer och säkerställa ett nära samarbete med olika team för att uppnå önskat resultat, samt se till att sprida kompentens inom området och utbilda i systemet för korrekt användning.
  • Planering av våra utskicks innehåll i nära samspel med inköpsavdelningen och marknadsteamet.

Vår nästa CRM Specialist har:

  • Erfarenhet av att arbeta med CRM, bygga kampanjer och automationer (erfarenhet av systemen Voyado och/eller Emarsys är meriterande).
  • God förståelse för e-post- och push-marknadsföring, CRM-KPI:er och A/B testning.
  • Goda kunskaper i Microsoft Excel.
  • Erfarenhet av att arbeta kund- och insiktsdrivet och att tolka data för att skapa insikter för utveckling av kanalen.
  • Har du ett kommersiellt sinne och ett starkt intresse för kundbeteende och försäljning.
  • Utöver detta förstår du värdet av att arbeta nära andra marknadsföringsfunktioner, inklusive betalda, egna och förtjänade mediekanaler.

Det är meriterande med kunskap inom Google Analytics.

Personliga egenskaper
Är du modig? Bra! På Jollyroom är vi inte rädda för att göra fel. Vi når framgång och hittar nya vägar genom att testa oss fram. För oss är det viktigt att du drivs av att jobba med förbättringar - att utveckla, effektivisera och optimera. Du vill vara med och öka Jollyrooms tillväxt och lönsamhet. Du har relevant och spännande erfarenhet med dig i din verktygslåda som hjälper dig att arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor internt. Du är en lagspelare med gedigen kommunikationsförmåga.

Att vara datadriven är en självklarhet för dig, och du använder kunddata strategiskt för att bidra till övergripande framgångsmål och KPI:er.

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Fiskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Start: Omgående
Omfattning:
Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
Placering:
Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Meet some of our employees

Follow us on Social Media!