Marketing

To be able to maintain Jollyroom's position as being the biggest online children's and baby retailer in the Nordics and to at the same time expand into additional European countries, it is paramount that customers have a close relationship with the brand. Jollyroom's Marketing Department and its various sub-departments - SEO/SEM/CRM, Content, Digital Design, Social Media & Influencer Marketing, and Photo – work relentlessly to promote our products, expertise, and presence to both current and future customers. Through, among other things, search engine optimization, social media, our website and different print materials, the Marketing Department focuses on to make Jollyroom the obvious choice in the everyday life of families with children and to become the leading children and baby store in Europe!

Our vacancies

See below for our vacancies within the department. Applications may close before the deadline, so please apply early to avoid disappointment.

Job title
Location
Apply by
Job title: CRM Specialist
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-11-28

Sporras du av resultat och vill vara med på resan med att utmana barn och babybranschen på en internationell nivå?

Information om tjänsten
I rollen som CRM Specialist på Jollyroom kommer du att vara hjärnan bakom vårt CRM-system och ha ansvaret för att säkerställa att varje interaktion med våra kunder är meningsfull och gynnsam för både försäljning och lojalitet. Du blir den kreativa kraften som formar våra kommunikationsprocesser, där fokus ligger på att öka relevansen i vår kommunikation och våra kunders lojalitet.

Din roll sträcker sig från urval till genomförande, och du blir en nyckelperson i att säkerställa att våra kunddatabaser samspelar sömlöst. Du kommer att vara den interna rösten som ställer krav för att skapa förutsättningar för att utveckla hur vi kommunicerar med våra kunder. Här är automatisering och segmentering nyckelord för att effektivisera våra kommunikationsflöden.

Club Jollyroom
Har du inte hört talas om vår kundklubb - Club Jollyroom? Det är Jollyrooms gamifierade lojalitetsprogram där du som CRM Specialist spelar en nyckelroll i att utveckla och stärka medlemskapets värde. Du kommer att arbeta för att locka fler engagerade medlemmar och skapa en attraktiv och givande kundupplevelse. I din roll bidrar du till att förbättra arbetsflöden och driva initiativ som ökar lojaliteten bland våra kunder.

Andra ansvarsområden som CRM Specialist

  • Ansvarig för att öka engagemanget och lojaliteten bland medlemmarna, med den globala lojalitets- och CRM-strategin som grund.
  • Samordna alla aktiviteter som rör lojalitetsprogrammet – Club Jollyroom
  • Bygga och testa olika typer av kommunikationsflöden, tex automatiserade utskick.
  • Säkerställa att CRM- strategins initiativ har rätt prioritering och att planeringen följer plan.
  • Utveckla strategin vid behov för att följa organisationens övergripande affärsmål.
  • Utföra regelbundna datarevisioner och rensningar för att förbättra dataintegriteten.
  • Effektivisera processer och säkerställa ett nära samarbete med olika team för att uppnå önskat resultat, samt se till att sprida kompentens inom området och utbilda i systemet för korrekt användning.
  • Planering av våra utskicks innehåll i nära samspel med inköpsavdelningen och marknadsteamet.

Vår nästa CRM Specialist har:

  • Erfarenhet av att arbeta med CRM, bygga kampanjer och automationer (erfarenhet av systemen Voyado och/eller Emarsys är meriterande).
  • God förståelse för e-post- och push-marknadsföring, CRM-KPI:er och A/B testning.
  • Goda kunskaper i Microsoft Excel.
  • Erfarenhet av att arbeta kund- och insiktsdrivet och att tolka data för att skapa insikter för utveckling av kanalen.
  • Har du ett kommersiellt sinne och ett starkt intresse för kundbeteende och försäljning.
  • Utöver detta förstår du värdet av att arbeta nära andra marknadsföringsfunktioner, inklusive betalda, egna och förtjänade mediekanaler.

Det är meriterande med kunskap inom Google Analytics.

Personliga egenskaper
Är du modig? Bra! På Jollyroom är vi inte rädda för att göra fel. Vi når framgång och hittar nya vägar genom att testa oss fram. För oss är det viktigt att du drivs av att jobba med förbättringar - att utveckla, effektivisera och optimera. Du vill vara med och öka Jollyrooms tillväxt och lönsamhet. Du har relevant och spännande erfarenhet med dig i din verktygslåda som hjälper dig att arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor internt. Du är en lagspelare med gedigen kommunikationsförmåga.

Att vara datadriven är en självklarhet för dig, och du använder kunddata strategiskt för att bidra till övergripande framgångsmål och KPI:er.

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Fiskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Start: Omgående
Omfattning:
Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
Placering:
Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Finsktalande Översättare, 50%
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-11-30

Kan du flytande finska och vill ha ett spännande jobb inom översättning/textproduktion på Nordens största e-handelsbolag inom barn och baby? Då ser vi fram emot din ansökan!

Med ett växande sortiment behöver nu marknadsteamet Content en kreativ och effektiv finsk översättare, som vill vara med och bidra till att våra finska produkttexter fortsätter att hålla hög kvalitet. Teamet består av danska, tyska, norska samt finska översättare som jobbar tätt tillsammans med våra svensktalande innehållsproducenter. Som översättare rapporterar du till Content Coordinator.

Som översättare har du följande arbetsuppgifter: 
Översättarens primära uppgifter är att översätta Jollyrooms produkttexter och marknadsföringsmaterial för alla våra kanaler, som exempelvis våra sociala medier och nyhetsbrev. Texterna ska anpassas för att ge kunden en bra upplevelse och ett tryggt, träffsäkert beslutsunderlag i köpprocessen. Det säkerställs genom följande arbetsuppgifter: 
- Översätta tydliga, kreativa och säljande produkttexter enligt våra riktlinjer
- Uppdatera befintliga produktbeskrivningar och titlar
- Med en finsk touch och kunskap om finsk kultur översätta marknadsföringsmaterial för Jollyroom.fi, Facebook, Instagram, Youtube mm.

Utöver detta är översättaren delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor.

Vi tror du har följande profil:
- Mycket goda skriv- och språkkunskaper i finska
- Snabb på tangenterna och självgående i Officepaketet
- Mycket god dator- och systemvana, gärna inom Litium eller liknande
- Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva
- God kommunikationsförmåga och positiv inställning till förändring

Vi som arbetar på Jollyroom är doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Fördelar med att jobba på Jollyroom:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Stora möjligheter att påverka, driva egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret
- Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största e-handelsanläggning

Upplägg och kontakt:
- Start: Omgående eller enligt ÖK
- Omfattning: Deltid, 20 h/vecka (6 månaders provanställning)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ 

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Meet some of our employees

Follow us on Social Media!