Purchasing

Purchasing

Jollyroom's wide range of products is a crucial factor for being the Nordic region's biggest online children's and baby store. The purchasing department´s day-to-day business exists of scouting trends, assess the needs and demands of our customers well in advance and procure the goods required to operate the organization effectively. Our various departments in Purchasing - Children & Baby, Interior, Clothes & Shoes and Sports & Toys - use their expertise to purchase the best products from both popular, external brands as well as our own brands within the various product categories.

Our vacancies

See below for our vacancies within the department. Applications may close before the deadline, so please apply early to avoid disappointment.

Job title
Location
Apply by
Job title: Inköpare
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-11-21

Inköpare
Är du vass på siffror, analyser och har ett säljtänk utöver det vanliga? Bra! Drivs du av att slå rekord som får konkurrenterna att ramla av stolen? Ännu bättre! Som Inköpare ingår du i ett kompetent och ambitiöst team på vår Inköpsavdelning och rapporterar till Category Manager. I ditt bagage har du imponerande resultat gällande försäljning och du sporras av att ha ett helhetsansvar för affären. Tidigare erfarenhet av större inköp är sekundärt, det viktigaste för oss är att du sporras av nyckeltal som försäljning och marginal. Du når dessa mål genom smarta inköp och att aktivt arbeta med utformningen av kampanjer.

Vi på Jollyroom är do:ers, vi sätter upp ambitiösa mål – och når dem. Vi ska bli störst i Europa inom barn- och babysegmentet på nätet, häng med på den resan!

Ansvarsområden som Inköpare:

  • Att vi når budgeterad försäljning till budgeterad marginal
  • Att din kategori har det bästa sortimentet i branschen
  • Förhandlingar med leverantörer, gällande t.ex. inköp och marknadsbidrag
  • Löpande optimera sortimentet ur ett försäljnings- och lönsamhetsperspektiv
  • Lagerhållning av dina produkter
  • Ansvara för kampanjplanering
  • Konkurrensanalyser

Vi tror att du har:

  • Erfarenhet inom sälj, detaljhandeln och/eller inköp
  • Förhandlingserfarenhet med goda resultat
  • Examen inom företagsekonomi/inköp/försäljning
  • God kunskap i affärssystem och analysverktyg (SAP, Qliksense, Excel)
  • Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
  • Det är mycket meriterande med erfarenhet av barn- och babysegmentet.

Personliga egenskaper:
Är du modig? Bra! På Jollyroom är vi inte rädda för att göra fel. Vi når framgång och hittar nya vägar genom att testa oss fram. Du har ett utomordentligt driv där du vill nå dina mål och tar egna initiativ för att lyckas. Det finns inget annat alternativ än första plats, så ett säljfokus utöver det vanliga är en självklarhet. I rollen som förhandlare gentemot leverantörer är du både relationsskapande och skicklig för att få de bästa villkoren.

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Fiskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Upplägg och kontakt:

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda, Göteborg
  • Urval: Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Kategorichef
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-11-06

Kategorichef till Jollyroom i Göteborg

Vill du vara med som en av kaptenerna och styra skutan vi kallar Jollyroom? Sedan starten 2011 har vi både varit med om att stöta på en och annan grund och vi har också åkt i full fart med vind i seglen. För oss är det viktiga att vi lär oss av misstagen och tar med oss kunskapen vidare, för att nå våra målsättningar. För vi älskar att arbeta med tydliga målsättningar, om du gör det också, kan vi ha en riktigt bra matchning på gång.

Tillbaka till rollen som kapten, även kallad Kategorichef. Tillsammans med ditt team är du en passionerad lagspelare som vill överträffa mål och ta dig an utmaningar med hög energi och lösningsorienterat mindset. I tjänsten har du möjlighet att sätta din egen prägel på sortiment, strategier och initiativ – alltid med dina viktigaste KPI:er i fokus. Som Kategorichef är Inköpschefen din närmsta chef och du har i tillägg direktkontakt med vår VD, majoritetsägare och grundare, som har en stark förkärlek för sortiment, kund och självklart, lönsamhet.

Ansvarsområden:

  • Budget- och resultatansvar: Du har fullt ansvar för att upprätta och följa budgetar samt säkerställa att våra försäljnings- och marginalmål uppnås inom din kategori.
  • Strategi och handlingsplaner: Du utformar och verkställer strategiplaner för att maximera försäljning och lönsamhet, samtidigt som du tar fram handlingsplaner för ditt team.
  • Personalansvar: Du leder, utvecklar och stöttar ditt team.
  • Samarbete med kommersiella ledningsgruppen: Du är en aktiv del i samarbetet mellan inköp och marknad (även kallad vår kommersiella avdelning) för att säkerställa att vi alltid håller oss uppdaterade och tar avdelningen till nästa nivå genom tydliga samspel, kravställningar och till syvende och sist ett gott samarbete.
  • Konkurrensanalys och prisstrategier: Du ansvarar för att genomföra konkurrensanalyser och utveckla prisstrategier för att säkerställa vår konkurrenskraft på marknaden.

Vi söker dig som:

  • Är en säljare ut i fingerspetsarna, med andra ord en vinnarskalle med pannben – du vill vinna alla matcher.
  • Har en hög energinivå och tar tag i problem med en kreativ twist - för oss är utmaningar bara möjligheter i förklädnad.
  • Brinner för att vara en del av ett team där varje dag är en ny äventyrsresa och där vi tillsammans skapar framgång.
  • Är analytiskt lagd och ett öga för detaljer.
  • Är uppdaterad på vad som händer i branschen och scrollar gärna igenom sociala medier för att hitta inspiration eller upptäcka en ny trend ”kidsen” håller på med.
  • I tjänsten ingår även en del resor där vi gör leverantörsbesök runt om i världen.

Vi tror att du besitter följande erfarenhet:

  • Detaljhandel- och/eller e-handel
  • Jobbat med FMCG, och således metoden rätt produkt till rätt pris i rätt tid
  • Förhandlingsvana med goda resultat
  • Tidigare haft personalansvar

Det är meriterande om du tidigare jobbat i ett tillväxtbolag, i SAP och Qliksense/Qlikview.

Fördelar med att jobba på Jollyroom

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Fiskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Upplägg och kontakt:

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda, Göteborg
  • Urval: sker löpande 

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Location: Göteborg
Apply by: 2024-10-23

Vill du vara med och säkerställa att våra produkter inte bara uppfyller, utan överträffar, alla säkerhets- och kvalitetsstandarder? Vi söker nu en Quality & Product Safety Manager till vårt team. Denna roll är avgörande för att vi ska kunna fortsätta erbjuda våra kunder de tryggaste och bästa produkterna på marknaden.

Information om tjänsten: 
Som Quality & Product Safety Manager har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att våra produkter lever upp till gällande säkerhetskrav och lagstiftningar, både nationellt och internationellt. Du kommer att arbeta nära inköpsavdelningen för att se till att våra leverantörer följer våra strikta standarder och uppförandekoder.

Ditt ansvar i detalj:

  • Produktsäkerhet: Fullt ansvar för att våra produkter är säkra att använda och uppfyller alla relevanta regler och standarder.
  • Lagstiftning och krav: Hålla dig uppdaterad om och implementera nya och befintliga krav som ESRS, DMA, CSDDD, CBAM, samt andra relevanta standarder.
  • Leverantörskontakter: Följa upp och utbilda leverantörer, främst i Asien och Östeuropa, kring vår uppförandekod och säkerställa att arbetsmiljöer och löner följer våra riktlinjer.
  • Testrapporter och märkning: Löpande kontroll och validering av testrapporter och produktmärkning.
  • Myndighetskontakt: Ansvara för kommunikation med myndigheter och hantera eventuella ärenden.
  • Utbildning och uppdatering: Säkerställa att inköpsteamet är uppdaterat med de senaste regelverken och att de har rätt verktyg och kompetens.
  • Processer och rutiner: Utveckla och följa upp interna processer och rutiner för att säkerställa att de efterlevs.
  • Marknadsanalyser: Hålla sig uppdaterad kring marknadstrender och konkurrenters aktiviteter samt stödja den långsiktiga strategin för våra produkter.

 Kvalifikationer:

  • Bred kunskap om produktsäkerhet, lagstiftning och standarder inom olika länder.
  • Erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer, gärna i Asien eller Östeuropa.
  • Förmåga att tolka och implementera komplexa regelverk som ESRS, DMA, CSDDD, och CBAM bl.a.
  • God kommunikationsförmåga och vana vid att hantera myndighetskontakter.
  • Flytande i svenska.
  • Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift.

 Du är en person som är proaktiv, älskar att hålla koll på detaljerna, är driven, ansvarstagande och inte rädd för att ta initiativ!

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Fiskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Start: Omgående
Omfattning:
Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
Placering:
Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Inköpsassistent
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2024-11-03

Inköpsassistent
I rollen som Inköpsassistent arbetar du tillsammans med Produktchef, Inköpare och andra Inköpsassistenter för att säkerställa att vi har rätt produkter, i rätt tid till rätt pris. Teamet köper in, säljer och ansvarar för branschens mest attraktiva sortiment för barnfamiljen. 

Som Inköpsassistent ansvarar du främst för orderläggningsprocessen och masterdatan. Du har i rollen möjlighet att ta en aktiv roll i utvecklingen av inköpsarbetet på Jollyroom. Målet för våra Inköpsassistenter är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Europa utifrån ett sortimentsperspektiv.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion. Du är lösningsorienterad, strukturerad, driven, noggrann och gillar administration! 

Som Inköpsassistent arbetar du bland annat med:
- Löpande orderläggning och leveransbevakning
- Import av produktdata i vårt affärssystem SAP
- Säkerställa uppdatering av masterdata
- Besvara frågor från andra avdelningar samt från externa leverantörer gällande produkterna
- Stötta Inköpare i det löpande arbetet

Vi ser gärna att du som Inköpsassistent:
- Är målinriktad, intresserad och bra på att samarbeta
- Har en stark administrativ förmåga
- Är snabb på tangenterna
- Goda kunskaper i Excel
- Gillar siffror och drivs av försäljning
- Är flytande i tal och skrift på svenska

Det är meriterande med kunskap i SAP, QlikSense, Inriver samt Litium. Det är även meriterande med en utbildning eller bakgrund inom relevant område. 

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Upplägg och praktisk information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

Location: Göteborg
Apply by: 2024-10-24

Inköpare och Produktutvecklare Barninredning
Vi letar efter en driven och kreativ Inköpare och Produktutvecklare till vårt engagerade team inom Barninredning på inköpsavdelningen. Här får du chansen att sätta din prägel på våra egna varumärken för barnrummet. I denna spännande roll har du det övergripande ansvaret för våra egna varumärken, med fokus på inköp, produktutveckling, sortimentsplanering, försäljning och marknadsföring. Vi satsar stort på egenproduktion och ser enorm potential för expansion och tillväxt inom barninredning.

Vi söker dig som har en brinnande passion för dina produkter. Du älskar att dyka ner i detaljerna, analyserar siffrorna noggrant och har ett skarpt öga för färg, form och funktion. Ditt genuina intresse för kundens behov och ditt engagemang i att följa trender gör dig till en ovärderlig del av vårt team. Rollen innebär även resor till mässor och fabriker i Asien, så du behöver vara redo för äventyr och långresor.

Du kommer att bli en del av vårt härliga och energiska team på inköpsavdelningen och rapportera till vår Business Area Manager. På Jollyroom är vi doers – vi sätter höga mål och ser till att nå dem tillsammans. Är du med i matchen för att vinna?

Som Inköpare och Produktutvecklare ansvarar du för:
- Egna varumärken inom barninredning - från produktutveckling och hitta fabrik, fram till att varan går att köpa på vår site
- Sortimentsuppbyggnad inklusive försäljningsanalys
- Att det interna sortimentet når upp till satta KPI:er och är delaktig i att driva försäljningen för våra egna varumärken.  
- Kvalitetssäkra produkter, förpackningar etc.
- Söka upp och kontakta nya leverantörer och fabriker, framförallt i Asien men även Europa
- Förhandla, skriva avtal med leverantörer och säkerställa de bästa villkoren för Jollyroom
- Omvärldsanalyser och på så sätt hitta nästa storsäljare inom inredning
- Vara med och planera content-kampanjer och uttrycket på hemsidan för våra egna varumärken.
- Samspela med marknadsavdelningen hur vi på bästa sätt når ut med vårt egna sortiment i sociala medier och via influencer marketing mm.
- Inköpare för vårt egna sortiment och att säkerställa att vårt sortiment alltid har en optimal lagernivå. 
- Sortimentsuppbyggnad inklusive prissättning och försäljningsanalyser.

Tjänsten innebär resor till Asien och Europa.

Vår Inköpare och Produktutvecklare har:
- Branschkunskap inom inredning (stort plus: inredning till barnrummet)
- Erfarenhet av internationell handel
- Erfarenhet av att bygga egna varumärken
- Erfarenhet av produktutveckling
- Stor erfarenhet av att förhandla med leverantörer 
- Erfarenhet av försäljningsanalys och vad som är kommersiellt gångbart
- Passion för att lyckas i sin roll
- Relevant högskoleutbildning
- Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
- Starka kunskaper i Excel
- Meriterande med kunskaper i kinesiska, SAP och Qlik Cloud

Att vara lösningsorienterad, strukturerad, affärsmässig och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt är A och O i den här rollen. Vi vill gärna att du har en stark förmåga att sätta dig in i marknaden och har ett kommersiellt tänk.

Fördelar med att jobba på Jollyroom:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Stora möjligheter att påverka, driva egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret
- Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största e-handelsanläggning

Upplägg och kontakt:
- Start: September
- Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda
- Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via epost; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ 

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Meet some of our employees

Follow us on Social Media!