The Logistics Department is the fundament of our business, enabling deliveries of goods to our consumers, and is the largest department within the company - both when it comes to staff and space. Today the department consists of three huge warehouse buildings, totalling 75,000 square meters housing more than sixty thousand articles, readily available to be shipped to our over two million customers plus an automated storage and retrieval system (ASRS) making the delivery process of products to our customers faster and more efficient.
See below for our vacancies within the department. Applications may close before the deadline, so please apply early to avoid disappointment.
Vill du tjäna lite extra och vara en del av vårt härliga logistikteam? Vi söker flera nya spelare till vårt team som vill vara med och bli en del av vår vikariepool.
Information om tjänsten
Som lagermedarbetare intar du en nyckelroll i vår logistikverksamhet och anställningen är i grunden baserad på behovet från våra kunder. Det innebär till en start att veckovisa pass kan variera i antal, beroende på våra ordinarie lagermedarbetares schema, eventuell frånvaro samt som sagt efterfrågan från kund. Uppvisar du ett högt engagemang och levererar enligt våra uppsatta mål, kan det inte bara öppna dörren till möjligheten att erbjudas längre kontrakt utan även att fortsätta vara en del av vårt team efter våren och sommaren.
Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter kommer vara en spännande blandning av att ta emot leveranser och skicka ut produkter till våra kunder från våra tre lager på Campus Jollyroom. Vi söker dig som är positiv, målinriktad och har en stark arbetskapacitet samt en förkärlek för fysiskt arbete. Vi som jobbar på Jollyroom trivs i en fartfylld atmosfär med höga ambitioner, och därför är det viktigt att du har energinivån och drivkraften som krävs. Tidigare erfarenhet från lagerarbete samt truckkörkort A, B, + D1 ger extra plus i kanten medan din förmåga att uttrycka dig och förstå svenska är ett måste.
Fördelar med att jobba hos oss:
Start: Måndag 7 juli
Arbetstider: Måndag till fredag kl. 07:00-16:00
Omfattning: Vikariepoolen där antal pass baseras på behov. Observera att detta alltså inte är en heltids- eller tillsvidareanställning
Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda/Göteborg
Urval: Sker löpande
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
På Jollyroom tror vi på att utveckla och behålla våra egna talanger. Förra året internrekryterade vi 51% av alla tjänster som tillsattes inom företaget. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas tillsammans med oss.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
Vi söker en Tullkoordinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Tullkoordinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators.
Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:
Inom tull:
- Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter
- Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket
- Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation
- Egenkontroll av importdeklarationer
- Ansvarig för exportflödet till Norge
- Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge
- Ansvarig för intrastatrapportering
- Driva tullrelaterade projekt
- Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs
- Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs
Inom inbound:
- Enklare administration i affärssystemet
- Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms
- Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods
Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Utbildning inom relevant område så som supply chain management, tulladministration etc. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.
Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Fördelar med att jobba hos oss:
Start: Snarast möjligt
Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
Urval: Sker löpande
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
På Jollyroom tror vi på att utveckla och behålla våra egna talanger. Förra året internrekryterade vi 51% av alla tjänster som tillsattes inom företaget. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas tillsammans med oss.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
We use cookies to customize content and ads, to provide functions for social media and to analyze our traffic. We also share information about your use of our website with our social media, advertising and analytics partners who may combine it with other information that you have provided to them or that they have collected from your use of their services.
Name | Description |
---|---|
_wbCookiePermissions
Onecruiter
6 months
|
Necessary cookie, this cookie is set when a user accepts cookie policy. It saves your cookie preferences. |
language / language.sig
Onecruiter
Session
|
Preference cookie, this cookie allows us to remember your preference of language when you navigate through the site. |
position_ref
Onecruiter
7 days
|
Statistics cookie, this cookie allows us to remember which site referred you to us. |
global_ref
Onecruiter
7 days
|
Statistics cookie, this cookie allows us to remember which site referred you to us. |
_ga, _gid, _gat_workbuster
Google
6 months
|
Statistics cookies, these cookies allows us to understand how you navigate through the site. |
_fa, usida, sb, datr, wd
Facebook
7 days
|
Marketing cookies, these cookies allows us to understand our audience better. |
We use cookies to customize content and ads, to provide functions for social media and to analyze our traffic.