Logistics

The Logistics Department is the fundament of our business, enabling deliveries of goods to our consumers, and is the largest department within the company - both when it comes to staff and space. Today the department consists of three huge warehouse buildings, totalling 75,000 square meters housing more than sixty thousand articles, readily available to be shipped to our over two million customers plus an automated storage and retrieval system (ASRS) making the delivery process of products to our customers faster and more efficient.

Our vacancies

See below for our vacancies within the department. Applications may close before the deadline, so please apply early to avoid disappointment.

Job title
Location
Apply by
Location: Göteborg
Apply by: 2025-08-11

Under rekryteringen av ny Tullkoordinator söker vi dig som är tillgänglig för ett kortare uppdrag på 2-6 månader med omgående start, omfattning 100 %. Som Interim Tullkoordinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:

Inom tull:
- Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter
- Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket
- Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation
- Egenkontroll av importdeklarationer
- Ansvarig för exportflödet till Norge
- Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge
- Ansvarig för intrastatrapportering
- Driva tullrelaterade projekt
- Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs
- Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs

Inom inbound:
- Enklare administration i affärssystemet
- Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms
- Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods

Vi söker dig som har: 
Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Utbildning inom relevant område så som supply chain management, tulladministration etc. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.

Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Friskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Start: Snarast möjligt 
Omfattning:
Interrimsuppdrag 100 % planerat pågå 2-6 månader (antingen visstidsanställning eller fakturering via eget bolag)
Placering:
Sörredsvägen 111, Torslanda 
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

På Jollyroom tror vi på att utveckla och behålla våra egna talanger. Förra året internrekryterade vi 51% av alla tjänster som tillsattes inom företaget. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas tillsammans med oss. 

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Job title: Tullkoordinator
On-site
Location: Göteborg
Apply by: 2025-08-13

Vi söker en Tullkoordinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Tullkoordinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:

Inom tull:
- Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter
- Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket
- Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation
- Egenkontroll av importdeklarationer
- Ansvarig för exportflödet till Norge
- Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge
- Ansvarig för intrastatrapportering
- Driva tullrelaterade projekt
- Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs
- Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs

Inom inbound:
- Enklare administration i affärssystemet
- Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms
- Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods

Vi söker dig som har: 
Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Utbildning inom relevant område så som supply chain management, tulladministration etc. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.

Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Fördelar med att jobba hos oss:

  • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Fantastiska utvecklingsmöjligheter
  • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
  • Friskvårdsbidrag
  • Personalrabatter

Start: Snarast möjligt 
Omfattning:
Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering:
Sörredsvägen 111, Torslanda 
Urval:
Sker löpande

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

På Jollyroom tror vi på att utveckla och behålla våra egna talanger. Förra året internrekryterade vi 51% av alla tjänster som tillsattes inom företaget. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas tillsammans med oss. 

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. 

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Meet some of our employees

Follow us on Social Media!