The Logistics Department is the fundament of our business, enabling deliveries of goods to our consumers, and is the largest department within the company - both when it comes to staff and space. Today the department consists of three huge warehouse buildings, totalling 75,000 square meters housing more than sixty thousand articles, readily available to be shipped to our over two million customers plus an automated storage and retrieval system (ASRS) making the delivery process of products to our customers faster and more efficient.
See below for our vacancies within the department. Applications may close before the deadline, so please apply early to avoid disappointment.
Vi söker nu en driven, ambitiös och operativ Supervisor till vårt lager. Som Supervisor har du det övergripande ansvaret att stötta och leda våra Freight & Production Teamleaders i den dagliga driften, samtidigt som du ser till att vi följer målsättningar avseende budget och SLA. Du kommer ha en viktig roll för såväl den dagliga som den långsiktiga planeringen för två av våra tre lager i Sörred – du rapporterar till Warehouse Manager.
Känner du igen dig i att vara en ledare som sprider engagemang och skapar en positiv arbetsmiljö för dina kollegor och medarbetare? Är du en person som älskar att ta dig an utmaningar och lösa problem? Då kanske du är precis den vi söker.
Vi tror att du är trygg i ledarrollen och för dig är det en självklarhet agera som en förebild avseende arbete och uppförande. Vidare är du lösningsorienterad, kommunikativ, förändringsbenägen och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt.
En Supervisor hos oss arbetar med:
- Löpande hantering av personalfrågor.
- Löpande hålla coachningssamtal, hälsosamtal och medarbetarsamtal.
- Uppföljning av data och statistik för att säkerställa att avdelningen och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål. Därmed säkrar du budget, SLA:er, övriga mål och KPI:er.
- Initiera och driva projekt för att utveckla och förbättra vår logistik.
- Personalrelaterade uppgifter, t.ex. intervjua slutkandidater till nya roller, semesterplanering samt schemaläggning.
Som Supervisor har du tät kontakt med övriga avdelningar internt och strävar ständigt efter god kommunikation och förbättra samarbeten. Vidare säkerställer du att regler för arbetsmiljö och säkerhet upprättas samt efterlevs.
Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och andra ledare.
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område så som exempelvis ekonomi, logistik eller ledarskap (minst 60 hp eller ett års YH-studier).
- Haft lönesättande personalansvar för större arbetsgrupper.
- Erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Tidigare erfarenhet av att jobba med LEAN.
- God förmåga att uttrycka dig i skrift och tal på svenska och engelska.
- Erfarenhet från att tidigare ha arbetat i Logistik-verksamhet.
- Meriterande med innehav av truckkort (TLP 10).
- Meriterande om du tidigare har jobbat inom e-handel.
Fördelar med att jobba hos oss:
- Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg
- Kollektivavtal för alla anställda
- Fantastiska utvecklingsmöjligheter
- Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ
- Fiskvårdsbidrag
- Personalrabatter
Start: Gärna omgående, enligt ÖK
Omfattning: 40h/vecka (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering: Sörredsvägen 111 och Sörredsvägen 113
Urval: Sker löpande
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
Är du en nyfiken och driven Underhållstekniker med elbehörighet? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som håller hjulen rullande hos oss? Jollyroom söker nu en dedikerad Underhållstekniker med elbehörighet för att stärka vårt team i Göteborg!
Om rollen
Som Underhållstekniker hos Jollyroom kommer du att vara nyckelpersonen för att säkerställa att våra automationssystem och lagerutrustning fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö med ansvar för drift, övervakning och underhåll av exempelvis Autostore, B+, Quadient, transportbanor, truckar och plockvagnar.
Ansvarområden:
- Säkerställa att våra automationslösningar fungerar optimalt och underhålls regelbundet.
- Upprätthålla driften och säkerheten av transportbanorna som håller vårt lager i rörelse.
- Underhålla och stödja all teknisk lagerutrustning, inklusive truckar och plockvagnar.
- Delta i större tekniska projekt och ge support till andra projekt som kräver teknisk expertis.
- Agera som första kontaktpunkt för tekniska problem och incidenter inom ditt ansvarsområde.
Vi söker dig som:
- Har elbehörighet.
- Har erfarenhet av underhåll och drift.
- Har en stark förmåga att identifiera och åtgärda tekniska problem snabbt och effektivt.
- Har bra samarbetsförmåga och en vilja att arbeta nära med både interna team och externa partners.
- Har en proaktiv attityd och förmåga att ta ansvar för att säkerställa långsiktiga och hållbara tekniska lösningar.
- Har goda kunskaper i svenska och/eller engelska.
Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch.
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar.
- Kollektivavtal för alla anställda.
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.
Upplägg och praktisk information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
- Placering: Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: Elin Svensson, frågor via epost; elin.svensson@jollyroom.se
Är du en teknisk problemlösare med passion för automation och logistik? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som håller hjulen rullande hos oss? Jollyroom söker nu en dedikerad Underhållstekniker för att stärka vårt team i Göteborg!
Om rollen
Som Underhållstekniker hos Jollyroom kommer du att vara nyckelpersonen för att säkerställa att våra automationssystem och lagerutrustning fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö med ansvar för drift, övervakning och underhåll av exempelvis Autostore, B+, Quadient, transportbanor, truckar och plockvagnar.
Ansvarområden:
- Säkerställa att våra automationslösningar fungerar optimalt och underhålls regelbundet.
- Upprätthålla driften och säkerheten av transportbanorna som håller vårt lager i rörelse.
- Underhålla och stödja all teknisk lagerutrustning, inklusive truckar och plockvagnar.
- Delta i större tekniska projekt och ge support till andra projekt som kräver teknisk expertis.
- Agera som första kontaktpunkt för tekniska problem och incidenter inom ditt ansvarsområde.
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av underhåll och drift av automationslösningar och lagerutrustning.
- Har en stark förmåga att identifiera och åtgärda tekniska problem snabbt och effektivt.
- Har bra samarbetsförmåga och en vilja att arbeta nära med både interna team och externa partners.
- Har en proaktiv attityd och förmåga att ta ansvar för att säkerställa långsiktiga och hållbara tekniska lösningar.
- Har goda kunskaper i svenska och/eller engelska.
Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch.
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar.
- Kollektivavtal för alla anställda.
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.
Upplägg och praktisk information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
- Placering: Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: Elin Svensson, frågor via epost; elin.svensson@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
Blir du peppad av tanken på att leda ett gäng superhjältar i den spännande världen av logistik och produktion? Då kanske du är vår nästa Freight & Production Teamleader hos Jollyroom!
Som vår egen logistik- och produktions-superhjälte kommer du inte bara att få saker att flyta smidigt, du kommer att göra det med en swagger och effektivitet som imponerar till och med de mest inbitna skeptikerna! Din superkraft? Att vara en fantastisk ledare som kan få allt att hända genom tydlig kommunikation, motivation och envishet. För dig är att nå mål inte bara en målsättning, det är som att andas – något du gör utan att ens tänka på det.
För att passa in och rocka rollen som vår Freight & Production Teamleader behöver du vara den som har svaret på frågan "hur" när det kommer till att nå våra högt uppsatta mål. Tillsammans med ditt supergäng av kollegor och medarbetare kommer du att ta oss på den episka resan mot framgång och erövra varje hinder som kommer i vår väg! Så, är du redo att kasta dig in i äventyret och bli en del av Jollyroom-familjen?
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Som Freight & Production Teamleader kommer du att vara en nära samarbetspartner till våra Supervisor. Tillsammans utgör ni det perfekta teamet för att driva verksamheten framåt och skapa förbättringar som gör vårt lager och företag ännu bättre!
Vi söker dig som:
Har du erfarenhet av lager, truckkort (A-B) och att samarbeta med frakt- eller transportörsbolag är det meriterande. Kan du i tillägg andra språk än svenska och engelska är även det en fördel i rollen.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som drivs av att få ta stort ansvar och som dina kollegor beskriver som en passionerad ambassadör med högt engagemang. Det är viktigt att du har jobbat självständigt och har en hög grad av självledarskap. Som ledare vill vi att du ska vara tydlig och förstå vikten av att kommunicera med dina medarbetare och andra kollegor i bolaget. Du har ett öga för detaljer och strävar alltid efter effektivitet och förbättring.
Fördelar med att jobba på Jollyroom:
Utöver trivselfaktorer som friskvårdsbidrag och 30 dagars semester erbjuder vi stora möjligheter i vår entreprenörsdrivna verksamhet. Vi befinner oss i en spännande bransch med stor potential vilket innebär en hög utvecklingstakt och karriärmöjligheter: förra året tillsatte vi mer än 50% av alla tjänster internt. I anslutning till vårt kontor, 15 minuter från Göteborg city har vi ett nybyggt gym på 300 kvadratmeter du kan nyttja - gratis såklart.
Upplägg och praktisk information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
- Arbetstid: Främst måndag-fredag kl. 7-16, men tjänsten har förtroendearbetstid och arbetstiderna kan därmed variera
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 eller 113
- Kollektivavtal: Tjänstemannaavtalet, Unionen
- Kontakt & frågor: Ansvarig HR Manager Annett Hanna via epost annett.hanna@jollyroom.se.
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
We use cookies to customize content and ads, to provide functions for social media and to analyze our traffic. We also share information about your use of our website with our social media, advertising and analytics partners who may combine it with other information that you have provided to them or that they have collected from your use of their services.
Name | Description |
---|---|
_wbCookiePermissions
Onecruiter
6 months
|
Necessary cookie, this cookie is set when a user accepts cookie policy. It saves your cookie preferences. |
language / language.sig
Onecruiter
Session
|
Preference cookie, this cookie allows us to remember your preference of language when you navigate through the site. |
position_ref
Onecruiter
7 days
|
Statistics cookie, this cookie allows us to remember which site referred you to us. |
global_ref
Onecruiter
7 days
|
Statistics cookie, this cookie allows us to remember which site referred you to us. |
_ga, _gid, _gat_workbuster
Google
6 months
|
Statistics cookies, these cookies allows us to understand how you navigate through the site. |
_fa, usida, sb, datr, wd
Facebook
7 days
|
Marketing cookies, these cookies allows us to understand our audience better. |
We use cookies to customize content and ads, to provide functions for social media and to analyze our traffic.